loading...
بررسی تخصصی گوشی های موبایل
هیچکس بازدید : 1751 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

معرفی

گوشی دیگر سونی اریکسون متولد شد . این گوشی که می توان گفت بر گرفته از مدل های قبلی mini و کوچک شده می باشد با کار هایی که بر روی آن صورت گرفته است روح تازه ای پیدا کرده است و به بازار عرضه می شود تا با رقیبان خود رقابت کرده و جایگاه خود را بدست آورد . می توان تشبیه جالبی داشت که Ray در واقع در داخل arc زندگی می کرده است و حالا مانند دانه ای دل از خاک سر بیرون آورده است .


سونی اریکسون Ray با دیدگاهی تازه به بازار عرضه شده است و حرف هایی برای گفتن دارد . این گوشی با صفحه نمایش با موتورBRAVIA و دوربین قدرتمند 8 مگاپیکسلی خود و قابلیت فیلم برداری 720p با جسه ای باریک و زیبا عرضه شده است . نکته ای که باید در ساخت گوشی رعایت کرد و می توان گفت مهمترین عاملی است که باعث می شود که گوشی بسیار خوب به نظر برسد ، صفحه نمایش آن می باشد که در Ray به نحو احسن منظور شده است . با موتور صفحه نمایش BRAVIA و چگالی تصویر 300ppi می توان گفت در نگاه اول Sony Ericsson Ray دارای یکی از بهترین صفحه نمایش ها است .

 

صفحه نمایش این گوشی تنها نکته ای نیست که به این گوشی ارزش می دهد . قدرت دوربین آن که در واقع یک دوربین 8 مگاپیکسلی می باشد و استفاده از سنسور Exmor R و قیلم برداری 720p با فوکوس مداوم از ویژگی هایی است که به این گوشی ارزش می دهد . البته ناگفته نماند که بر روی کاغذ قدرت دوربین Ray با Arc برابری می کند .

قبل از آنکه داستان تولید و ساخت Ray را به صورت کامل شرح دهیم بهتر است نگاهی گذرا به برخی از ویژگی های کلیدی این مدل بیندازیم :

نکات کلیدی :

-          پشتیبانی از 4 باند GSM /GPRS / EDGE

-          قابلیت 3G با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه HSDPA و 5.76 مگابیت بر ثانیه HSUPA

-          صفحه نمایش 3.3 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ از نوع لمسی خازنی LED-Backlit LCD با رزولوشن WVGA ( 854×480 پیکسل ) با موتور نمایش BRAVIA

-          سیستم عامل آندروید 2.3 Gingerbread

-          پردازنده ی 1GHz Scorpion CPU  و شتاب دهنده ی گرافیکی Adreno 205  وچیپست Qualcomm snapdragon MSM8255

-          512 مگابایت حافظه به صورت RAM

-          دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی

-          قابلیت فیلم برداری با نرخ 30 فریم در ثانیه 720p با قابلیت فوکوس مداوم

-          دوربین دوم از نوع VGA با قابلیت تماس های تصویری

-          Wi-Fi b/g/n  و DLNA

-          دارای GPS با A-GPS

-          دارای درگاه کارت حافظه ی خارجی از نوع MicroSD که همراه گوشی 4 گیگابایت عرضه می شود و قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را دارا می باشد .

-          دارای سنسور های مجاورت و شتاب سنج

-          خروجی صدای استاندارد 3.5 میلی متری

-          دارای رادیو استریو موج FM با RDS

-          دارای پورت MicroUSB با قابلیت شارژ گوشی و بلوتوث استریو V2.1

-          قابلیت شماره گیری صوتی

-          پشتیبانی از Adobe Flash 10.2

-          طراحی با ضخامت کم 9.4 میلی متری

-          باتری خوب و ایده آل 1500 میلی آمپری از نوع Li-ion

نکات ضعف :

-          زاویه ی دید از طرفین صفحه نمایش می توانست بهتر باشد

-          عدم پشتیبانی از شماره گیری هوشمند

-          عملکرد صدای بلندگوی گوشی زیر حد میانگین می باشد

-          عدم پشتیبانی از DivX/XviD

-          عدم قابلیت تعویض سریع مموری کارت

-          عدم تعبیه ی پورت HDMI

سونی اریکسون Ray با پردازنده ی 1GHz با 512 مگابایت RAM و شتاب دهنده ی گرافیکی Adreno 205 مجهز شده است . اما خبری از پردازنده ی 2 هسته ای نبوده و امکان مقایسه نیز وجود نخواهد داشت . اما باید در نظر داشت که این گوشی با این قدرت سخت افزاری از لحاظ سرعت مشکلی نخواهد داشت .

  

همانطور که دیدی هم از لحاظ سخت افزار و هم از لحاظ نرم افزار شباهت هایی با دیگر مدل ها در این سری دارد و البته دارای عملکرد های متفاوتی می باشند و در نکاهی اول که به این گوشی می کنیم چهره ی زیبای آن کمی ما را جذب خود می کند .

محتویات داخل جعبه

این جعبه با یک شارژر فشرده و یک USB پورت عرضه می شود و در این کابل بلند بوده و MicroUSB آن در نهایت شبیه L می باشد . همچنین در داخل جعبه یک هدست 1 تکه نیز یافت می شود که بسیار خوب طراحی شده است و به آسانی در گوش شما قرار می گیرد . از دیگر وسایلی که در داخل جعبه می توان یافت به کارت حافظه ی خارجی 4 گیگابایتی و دفترچه های راهنما اشاره داشت .

 

نگاهی 360 درجه به Sony Ericsson Xperia Ray

سونی اریکسون Ray از بدنه ی تمام پلاستیکی ساخته شده است و دارای ابعاد 9.4 × 53 × 111 میلیمتر می باشد و این گوشی دارای 100 گرم وزن می باشد .

طراحی و ساخت

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که Sony Ericsson Xperia Ray از گوشی های سری خود از لحاظ استایل و طراحی فاصله گرفته است و بیشتر از لحاظ طراحی به گوشی های Mini شباهت دارد . از نکات مثبت این طراحی می توان به دکمه ی بزرگHome و کلید های خازنی Back  و Menu اشاره داشت .

 

صفحه نمایش با موتور نمایش BRAVIA

خبر خوش آیند آن است که سونی اریکسون Xperia Ray از تکنولوژی Bravia استفاده می کند و می توان گفت یکی از بهترین صفحه نمایش ها را در نوع خود داراست . این صفحه نمایش3.3 اینچی FWVGA با رزولوشن 854×480 پیکسل می باشد . این صفحه نمایش با روزولوشن فشرده و چگالی تصویر 297 ppi می توان گفت یکی از بهترین تصاویر را به نمایش می گذارد . از طرف دیگر یک نکته ی منفی دیده می شود و آن در هنگامی است که از زوایا به صفحه نمایش می نگرید . در این موضوع با مثالی مسئله را برای شما روشن می سازیم . برای مثال رنگ آبی در نگاهی مستقیم بسیار زیبا به نظر می رسد ، اما وقتی از زوایا به صفحه نمایش می نگریم ، رنگ آبی کمی به رنگ سبز تبدیل می شود .

 

از طرف دیگر این صفحه نمایش از کنتراست تصویر بسیار عالی بهره می برد و رنگ مشکی در این صفحه نمایش بسیار عمیق است .

کنترل ها

در بالای صفحه نمایش یک لاینی از خروجی صدای مکالمات ، سنسور مجاورت و سنسور تنظیم نور صفحه نمایش ، دوربین دوم جهت مکالمات تصویری قرار دارد . در پایین صفحه نمایش کید سخت افزاری Home  و Back و Menu به زیبایی جای داده شده اند و دکمه یHome از بقیه دکمه ها مجزا بوده و دارای مرزی مشخص می باشد . در مورد عملکرد این دکمه ها که در بیشتر گوشی های آندرویدی آشنا به نظر می رسد می توان گفت که بسیار عالی است . همچنین قابلیت هشدار دادن در نور پس زمینه هم وجود دارد که بر اساس رویدادی به شما آلارم می دهد ، مثلا هنگام شارژ و یا داشتن تماس از دست رفته ( به رنگ سبز ) .

 

در سمت چپ سونی اریکسون Xperia Ray می توان پورت MicroUSB را مشاهده نمود که می توان از آن برای شارژ کردن گوشی نیز استفاده نمود و از طرف دیگر باید در نظر داشته باشید که با آندروید 2.3.4 این پورت مانند USB on-the-go عمل خواهد نمود .

دکمه های تنظیم صدا در سمت راست سونی اریکسون Ray قرار داده شده است و به دلیل اینکه این دکمه بسیار نازک می باشد چندان کار کردن با آن راحت به نظر نمی رسد .

 

در کناره ی بالایی گوشی می توان دکمه ی روشن / خاموش / قفل گوشی که در مرکز قرار دارد ، به همراه خروجی استاندارد صدای 3.5 میلی متری را مشاهده نمود .

 

در کناره ی پایینی گوشی می توان میکروفون گوشی را مشاهده نمود و نیز فرو رفتگی جهت آسان خارج کردن کاور پشتی گوشی و دسترسی به باتری و ... دیده می شود .

حال به کناره ی پشتی گوشی رجوع می کنیم . در بالای این قسمت دوربین 8 مگاپیکسلی و فلاش LED قرار داده شده است ، ناگفته نماند که هیچ محافظی این دوربین ندارد و در مقابل گرد و خاک و خط و خش می توان گفت بی دفاع است و در نگه داری باید کمی بیشتر توجه نمود . خروجی صدای اسپیکر گوشی درست در زیر لوگوی سونی اریکسون قرار داده شده است و به خاطر اینکه برامدگی در لبه ی آن در نظر گرفته نشده است صدای آن زمانی که گوشی را به پشت در جایی قرار می دهید کمی خفه می شود .

با باز کردن کاور پشتی گوشی جایگاه سیم کارت و کارت حافظه ی خارجی نمایان می شود . جایگاه سیم کارت و مموری کارت به گونه ای طراحی شده اند که ابتدا باید باتری گوشی خارج شود و بعد شما می توانید برای تعویض سیم کارت و مموری کارت اقدام نمایید که برای سیم کارت امر مهمی نیست اما باید در نظر داشت که مموری کارت آن قابلیت تعویض سریع را دارا نمی باشد و بدین منظور باید گوشی را خاموش نموده و باتری را خارج کنیم و بعد اقدام به انجام این کار نماییم .

خبر خوش ایند در این قسمت باتری سونی اریکسون Xperia Ray می باشد . این گوشی از یک باتری 1500 میلی امپری بهره می برد که طبق اعلام رسمی شرکت سازنده 18 روز در حالت آماده باش ( Stand By ) می تواند باقی بماند  و در حدود 7 ساعت با آن مکالمه ی پیوسته داشت . همچنین با یک بار شارژ کردن می توان به مدت 36 ساعت مداوم موزیک گوشی داد . البته اگر این آمار های انتشار شده را باور داشته باشید .

رابط کاربری

سونی اریکسون Xperia Ray از لحاظ نرم افزاری هیچ تفاوتی نسبت به مدل های پیشین خود یعنی Arc و Neo نکرده است . این گوشی از آندروید 2.3.3 Gingerbread بهره برده و از پوسته های شخصی سازی شده و بسته نرم افزاری خوب بهره می برد .

در سونی اریکسون Xperia Ray شما دارای 5 صفحه خانگی خواهید بود که متاسفانه امکان اضافه کردن صفحه ای جدید و یا حذف صفحه ای را نخواهید داشت . در پایین صفحه نمایش نیز 5 میانبر اصلی در اختیار شما می باشد که با استفاده از آن می توانید به نقاط مهم گوشی خود دست یابید . قابلیت Pinch Zooming نیز فعال می باشد و باعث می شود که همزمان 5 صفحه خانگی خود را در قالب یک صفحه مشاهده نمایید و به آسانی در صفحه های خود جابجا شوید .

  

به همراه این گوشی یک سری ویجت های شخصی سازی شده سونی اریکسون به همراه ویجت های معمول گوشی عرضه می شود که می توانید از آنها جهت امور خود بهره ببردی .  app luncher دارای میانبری در گوشه ی صفحه می باشد و این امکان را به شما می دهد که آیکون های خود را دسته بندی نمایید و یا بر اساس   زمان نصب و یا حروف الفبا طبقه بندی نمایید و یا اینکه این کار را به صورت دستی انجام دهید .


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
منابع وبلاگ gsm.ir gsmarena.com gsmaria.com mobile.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام برند را می پسندید؟
    آگهی فروش گوشی
    سونی اریکسون C902
    کارکرد 2 سال ،یه کم خط و خش داره، سالم،  قیمت 110 هزار تومان .شماره تماس 09371933538

    سونی اریکسون z530
     قیمت 85000 تومان.
    شماره تماس 09383932943

    آگهی فروش گوشی شما در این قسمت به طور رایگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 442
  • بازدید سال : 2,628
  • بازدید کلی : 71,093